GOTT NYTT ÅR

fyrverkeri

Då var det 2016 och den stora frågan är som de 23 tidigare åren, skall bilen komma ut och rulla i år eller inte?

Vad är oddsen för att den blir klar i år 😉

Det här inlägget postades i Mini Relaterat. Bokmärk permalänken.

14 svar på GOTT NYTT ÅR

  1. Micke skriver:

    Hmm, dare I bet on this or not?

    Gott nytt Mokeår, kan vi dra ihop ännu en Moketräff där du inte närvarar?

    • swemoke skriver:

      Skoj man ändå kan skapa lite osäkerhet att den ev. skulle kunna bli körklar i år, det tror jag knapp på själv 😉

      Men när ni vinka av deltagarna på återträffen så sa ni att ”vi ses igen om 20 år” det bör jag hinna 😉

  2. Offline skriver:

    Gott nytt kojeår! (har ju ingen såndär)
    Odds? Nästan så man skulle kolla med nåt spelbolag!
    Kanske stora pengar att vinna? 😀

    Kommer någon av mina ut på vägen.. 😉

    • swemoke skriver:

      Om du satsar rätt så bör oddsen ligga bra till om man tittar ur ett historiskt perspektiv 😉
      Men du vet vad ja sa ifjol är någon tillräckligt kaxig att den typ aldrig o.s.v. så kanske den helt plötsligt dyker upp i Lödde den är ju ur tekniskt synvinkel i princip körbar även om det fattas en del innan besiktningen men jag satsar kanske på att de nya reglerna skall hinna träda ikraft innan besiktning 😉

  3. Micke skriver:

    Nya regler?!

  4. Offline skriver:

    Ojojojoj..! Blir det allvar måste fullblodet skötas om ordentligt så den varar minst till 40-årsdagen 😉 Halvitalienaren skulle kunna vara klar tills dess, siktar på det.

  5. swemoke skriver:

    Skulle du hinna få fart på din Belgiska Italienare till feb 2018 ojoj det tror jag när jag ser det.

    Sen kan du glömma att den lilla röda skulle hålla tills den fyller 40 det finns inte ens på kartan.

    Har du kollat muttern??

  6. Offline skriver:

    Muttern??? Den med nyloc?

    Den är inte belgare. Tüsk! Men du har mest troligt rätt. Stod visst 2016 på almanackan nu när ja kollade, blev det ett år mindre då? 😀

  7. swemoke skriver:

    Inte fan är den tillverkad i Tyskland utan Belgien http://www.pudenitroz.se/blogg/?p=4486

    Muttern jag har till oh med letat upp en bild till dig
    http://www.pudenitroz.se/blogg/?p=6003

  8. Offline skriver:

    Du har en poäng där! Minns inte att min haft dessa ”export” emblem på sig, och då såg jag bilen första gången för drygt trettio år sen!
    Att det sen inhandlats dekal och emblem i tron att min ska dessa säger inte att dom verkligen hör hemma på denna bil?!
    Tyska marknaden sägs av någon anledning förbjudit(?) öppningsbara ventilationsrutor.
    Mina är som du sett väldigt oöppningsbara.
    Återstår väl då att öppna en nyinköpt bok och läsa på i ämnet.
    Återkommer kanske senare ikväll i ämnet, men kapitlet lär väl vara längre än Mokens då det finns lite mer lyxdetaljer 😉 så sitt inte uppe och vänta!

  9. Offline skriver:

    Gissa om det känns fel att envist behöva hävda den är ”tysk” 🙁
    Nåja, den led bara i 3 år innan den flyttgodsades hit.
    Men om den var byggd för den marknaden lär den enligt din länk hållit högre kvalitet än de belgiska.

  10. swemoke skriver:

    Lyft på huven och se om det står Made in Italy eller Made in Belgium, vad jag hittat så tillverkades alla Export i Belgien och de var de ända som hade Leyland turbinen på huven med Innocenti under alla andra hade en chrome oval med ett I.
    Och helt rätt alla Export för den tyska marknaden hade fasta ventilationsrutor.

Kommentarer är stängda.