Genom mycket goda kontakter och stor välvilja från MGTd sida så kan jag nu här på bloggen publicera unika dokument från de första krocktester som genomfördes när Midas Gold skulle certifieras för att få säljas och köras på allmänväg.
Se denna första graf som ett litet smakprov på vad som komma skall, tack Ola.
På grafen ovan ser man ganska tydligt att bilen med enkelt klarar krocknormen ECE 12 och EEC 74/297 vilket innebär en frontalkollision i 49,2 km/h eller 30,6 miles/h.
Onödigt vetande: vad står förkortningen MGTd för? (Ola får INTE va med och gissa 😉
Ok jag kniper käft så länge….
MorrisGarageTurbodiesel? Nä, har inte en susning..
Men!
Så jäkla underbart att kunna slänga upp såna papper till svensk bilprövning följt av ett: Önskas nåt mer?! 😀
Ja det var verkligen overkill när Midasen reggades. Hade till och med intyg på tillverkningsdag och motorstyrka/vridmoment från MED. Men det var ände en del förhalningar som ägde rum från deras sida. Offline är inte helt fel ute med gissningen eller hur webmastern?
Morris Garage Test and Development
Nära
Ja G:et är rätt det står för Garage så 1 poäng 😉
Men Offline du skall få en ledtråd eller två, M?? Garage Technology department så nu återstår bara vad M står för 😉
Klicka på Ola i inlägget 4/11 om du inte reder ut det…..
😉
När är det premiär för nya hemsidan?
Å herreje… Mayhem garage’s osv.
Visste inte att dom hade en dylik avdelning.
Men mycket om detta företag är väldans väl dolt i någon källare.
Mayhem Garage Technology department bra jobbat 😉
Kan nästan lova att vi kommer att få se mer från detta företag!
Sitter just nu och läser in mig på Leylands historia, vet nu var namnet kommer ifrån och vilka två företag som ursprungligen gick samman och bildade Leyland Motors Ltd 1907 men mer om detta när det har blivit text.
Ska du doktorera?
Nä men går man bara tillräckligt djupt så blir allt intressant och det var mycket jag inte visste 🙂