Då har jag även testat tipset från Goenisse att använda fälgrenröring resultatet ser ni nedan. För att det skulle bli någotsånär rättvist så tog jag även förgasarklockan som inte tidigare rengjort som referens men även själva förgasaren som varit med i båda de föregående testerna fick sig en omgång till.
Före fälgrengöring
Efter fälgrengöring
Vist är det skillnad men knappast något underverk men kanske jämförbart med maskindisktabletten, men till både maskindisk och fälgrengöring så krävs det ett ordentligt filande med diskborsten och trots detta så blir det rent men inte bra. Men man bör nog ta i beaktan att Goe använde ett fälgrengöringsmedel som var tillåtet för 21år sedan och jag tror att detta ev. hade lite andra egenskaper än dagens 😉
Så här ser förgasaren ut efter 48 timmar i teknisk bensin och ytterligare 10 min i en ultraljudstvätt 24 timmar i maskindiskmedel och slutligen 24 timmar indränkt med fälgrengöring. Skall man vara riktigt ärlig så är den inte ens ren där man inte lyckats kommet åt med diskborsten så härmed anser jag myten om hur bra teknisk bensin, maskindisk och fälgrens fungerar ”Busted” 😉
Nu står alla hopp till bakpulver, annars så får det bli syrabad 😉
Glasblästra är effektivt och blir nästan i nyskick
Glaset är för hårt och skadar (bankar) aluminiumytan sen är det även svårt att få 100% rent efteråt.
Det är därför man skall använda bakpulver sägs det, har aldrig testat men har idag köpt 5 burkar bakpulver så det närmar sig 😉
Jag har tidigare glasblästrat förgasare eller rättar sagt Claes, om du kanske kommer ihåg det så fick alla kasta en Weber förgasare i femkampen i Saxtorp och den som kasta denna ”brödrost” längst vann en glasblästrad och glänsande SU förgasare.