Idag så kände jag mig lagom vig för att tränga mig ner mellan bilen och väggen och sen in under till.
Så nu är det sista och det längsta röret på plats från skarven i sidofacket till reduceringsventilen på bakramen.
Det var inte så bökigt när man väl tog tjuren vid hornen och bruka lite allvar, jäkla praktiskt att man kan åla sig in under bilen utan att hissa upp den tur man är liten och smäcker 😉
Nu skulle då allt vara klart för att fylla på bromsvätska men körsäkerhetsskull så känner jag över alla nipplarna en extra gång men varför är förgreningen på framramen med bromsljuskontakten lös?
Jo det som göms i snö kommer upp i tö dam dam, jag hade inga kopparbrickor när jag montera den och således var där inga nu heller 🙁
Så nu måste jag jaga fatt en 7/16 och en 3/8 kopparbricka för självklart så är de inte lika på ovansidan och undersidan men sen så skall det fyllas bromsvätska och bromsas som satan…..



Snyggt jobbat. Det måste vara en fröjd att jobba med en helt ny bil. Och vilken tur att du kollade igenom alla anslutningar, jobbigt om det runnit bromsvätska….
Kämpa på!
Fördelen är att man inte blir riktigt skitig när man mekar, lite lätt smord bara.
Skall se om jag kan hitta två koppartätningar så jag kan slå bromsvätska på.