Fick ett ryck och gick ut i garaget idag, skulle montera på toppen tänkte jag men som jag skrivet tidigare så sakna jag muttrar och de avlånga brickorna till vipparmsaxeln så jag fick börja ute hos donatorn.

Spindlar och sniglar har intagit ventilkåpan..
Men fram med blästern och slipduk och en borrmaskin och sen avslutar man med lite zink spray så är det som nytt igen.
Sen var det bara att torka rent alla anläggningsytor och släppa ner toppen, och den satt som en smäck, fram med momentnyckeln så var det fix färdigt.
Nu skall bara ventilerna justeras, ventilkåpan blästras och lackas, termostathuset blästras och lackas o.s.v. men hursomhelst så kom jag lite närmare att kunna starta upp den.
Ingen som har ett nytt avgassystem modell sugrör liggande som ni vill bli av med??



Snyggt jobbat!
Tackar sakta men säkert 😉