Nu har den lättat från moder jord
Men strax efter denna bild är tagen så tvingas jag konstatera att det inte går att lyfta i motorn rakt, den måste tiltas 20-30 grader bakåt annars så blir den för bred.
Den justerbara tiltningen löstes genom att lyfta motorn i framkant och lägga ett spännband om diffen, sen var det bara att nypa åt spännbandet när motorn passerat framramen i bakkant så rätta den upp sig så fint. Sen var det dags för H-mätarvajern innan motorn sänktes ner den sista biten så även skruvarna till motorfästen kunde monteras KLART!!
Blir nästan mållös och det tog ju inte så lång tid när man väl kom till skott.
Hur svårt kan det vaa?
Jo det ända som var riktigt struligt var att få dit drivaxlarna, dessa skulle passas in i gummiknutarna innan motorn var helt på plats och detta tillsammans med att få dit de förbannade U-klammerna tog tre gånger så lång tid som själva motormonteringen.
Normalt så skall nog inte drivaxlar och hjulspindlar vara monterade för då blir det rätt mycket enklare att trycka dit drivaxlarna efteråt men nu var detta redan monterat så då fick det bli så.
Grattis!!
Härligt jobbat!
Nu är det snart dags att ta första turen på vägen!
🙂
Jo men visst, men det är en hel del kvar skall lägga en beställning i veckan så jag kan göra motorn helt klar.
Är det ett standard avgassystem på Moken? Har för mig jag kollat en gång och då kom fram till att det var så.