Även idag så har jag varit en stund ute i garaget, montera lite kringkomponenter på motorn såsom startmotor, oljefilter, reduceringsventil, fördelaraxel och motorfästen.
Nu är den såpass komplett att skulle jag snubbla över en motorlyft så kan den läggas i men det gör inget om det dröjer någon vecka till för då hinner jag kanske få lyftarna så jag kan montera toppen och grenrör med motorn ur och det känns enklarae.
Nu börjar det bli lite spännande, var tvungen att testa den nyrenoverade startmotorn och visst den drog runt fint 🙂
oj, monterar du allt?
Jag skulle nog väntat då det kan vara lite tight vid inlyftet.
Jo men den blir inte mycket bredare än örat för startmotorn på svänghjulskåpan och så såg jag bilderna på USA moken när han montera motorn så han hade kylare och allt på http://www.mokeclub.org/phpBB3/viewtopic.php?f=210&t=4657&start=240
Hur naken brukar du ha motorn??
För tyngd och manöverutrymme så brukar jag inte ha grenrör, startmotor, generator, och inte heller ventilkåpan.