Som jag skrev igår så hade jag glömt beställa P-boxar till medbringarna för drivaxlarna men jag såg inget större problem att köpa dem på ”stan” men det borde jag gjort 😉
Jag slänger fram p-boxen på disken och frågar har du två sådana? Han tar p-boxen läser högt Made in England humm tittar lite skumt på mig tar skjutmåttet mäter lite och frågar tror du på tomten också??
Vad är det då för speciellt med dessa p-boxar?
Jo först så är det en dubbeltätande p-box bara detta minskar utbudet betydligt, sen är dimensionen inte helt vanlig heller 1 1/8″ * 1 7/8″ * 7/16″ det finns inget beställningsnummer på en p-box med denna dimension i katalogerna vilket innebär att den är framtagen speciellt för ändamålet, så klart slut och hej då 🙁
Detta borde jag ju nästan kunnat räkna ut själv med de bakre regionerna men jag ville ändå tro att det skulle gå att skaffa men nu vet jag bättre.
En annan sak jag också fick veta är att en standard p-box inte klarar temperaturer över 80-90 grader då hårdnar den och sen läcker det, så det blir till att beställa original.
Men det blev ändå en lite stund i garaget, fixa till medbringarna och locket till växelföraren och montera detta.
härligt, det går framåt i garaget! 🙂
Ja om jag får säga det själv så är jag ovanligt flitig 😉
till skillnad från mig som inte varit i något garage på hela sommaren….
men det är ju klart, jag har ju varit ute och åkt koja istället … 🙂
De däremot kan inte jag skryta med då jag inte ens suttit i en koja sen 97 då jag sålde min sista rullande kojan 🙁