Tändlås

Av säkerhetsskäl så köpte jag ett nytt tändlås då det vid kontrollmätning verka vara lite glappkontakt i det gamla. Som jag skrev tidigare så ser alla delar från Somerford exakt likadant ut som originalet men idag märkte jag skillnaden mellan originalet och kopian och det skiljer ca:0,5mm men det räcker för att det inte skulle gå att få låscylindern att fastna.

Låsklacken på cylindern vägra greppa tag, till slut gav jag upp och öppna tändlåset och testa att trycka dit cylindern i själva innanmätet och den klicka i perfeckt.

Efter en stunds mätande så inser jag att själva huset på tändlåset är drygt 0,5mm för långt vilket gör att låscylindern inte går tillräckligt djup ner för att låsa fast.

Men 5 min mot garagegolvet med huset så satt den som ****** i Greta 😉

Snart är det nya ledningsnätet monterat men har upptäckt att ljusomkopplaren inte är original (dragströmbrytare) så det blir till att jaga tag på en vippströmbrytare av rätt modell.

 

Det här inlägget postades i Mini Relaterat. Bokmärk permalänken.

2 svar på Tändlås

  1. Ted Cronqvist skriver:

    Om du någonsin får problem så har jag nog en kompis som kan ”hjälpa” dig att starta bilen… 😉

  2. swemoke skriver:

    Haha, nu skall vi skynda långsamt och som jag sagt till dig brott lönar sig inte 😉
    Se nu till att ladda för din debut i Alstad Racing New Generation Team så man slipper skämmas för dig 😉 😉

Kommentarer är stängda.