Den stora återförreningen

Två av de ursprungliga arrangörerna till IMM 95 Micke och Calle planerar nu att fixa en återförening ”Reunion IMM95” den 7-9 augusti.
Platsen är densamma som för 20 år sedan High Chaparral.

13   3

Ert kort utdrag av inbjudan

It´s 2015 och a whopping 20 years has passed since the big event in Sweden.
”What big event?”, you might ask and then you realise that 20 years ago there was a great Mini meeting in Sweden, IMM95!

It´s time to meet up again for a reunion of the most enthusiastic participants and other nice people.

8   6Mer info om arrangemanget finner ni på nya sajten Reunion IMM95 eller om ni som många andra lurats att överlåta rätten till alla era foton och texter till Zuckerberg och kompani så finner ni mer info HÄR

Jag har inte så många bilder från IMM95 men några ytterligare finns HÄR

Det här inlägget postades i Mini Relaterat. Bokmärk permalänken.

12 svar på Den stora återförreningen

  1. Micke skriver:

    Välkomna!
    🙂

    • swemoke skriver:

      Tackar, men jag är i mitt andra hemland och kommer inte hem förrän på lördagen 🙁

      • Micke skriver:

        Vi åker nog inte hem förrän på söndagen!
        Välkommen!
        🙂

      • Offline skriver:

        Hur mycket surkål kan en människa tåla?
        Nä strunt i den utlandsresan nu när det finns ett evenemang på hemmaplan du kan ta bilen på släp till.
        Eller du låter ”herr google” ta den på en tur?
        Det vore på tiden!

        • swemoke skriver:

          Surkål neutraliserar man med Weissbier 😉
          Han är inte vuxen nog att ta det ansvaret, men på måndag så skall den ut och rulla IGEN 😉

      • Offline skriver:

        Redan på den tiden började det spåra ur för bloggaren med märkliga utländska bilar..

        • swemoke skriver:

          Nja detta var seriöst vi ville ta död på myten att Japanska bilar skulle vara så mycket bättre än Engelska.
          Därför kom dessa simulerade motorvägs tester till efter Saxtorps testet så börja elaka tungor sprida rykten om att motorerna var tappade på vatten och olja därför till IMM så flögs det in en oberoende teknisk kunnig från Mini World som kolla olja och vatten innan testet började. Hur det hela slutade ja det borde alla kunna räkna ut 15-20 min sen var Japanen död 😉

          • Offline skriver:

            Nissan höll högre ”kvalitet” än Mazda?
            Oljan och vattnet tappade väl ur sig själv.. Nissan tog rentav eld?
            Farliga bilar som inte tål ett litet test.

          • swemoke skriver:

            Nu var det ingen Nissan utan en? 😉 Men ja det var bättre kvalité i den men den var mer självmordsbenägen och självantände när det börjar hetta till 😉

          • Micke skriver:

            Ryktet på nuvarande imm säger att det var en Toyota och att den gick och gick. För att ta död på den så var man tvungen att tappa ur olja och vatten, för att därefter sätta eld på den….

  2. Offline skriver:

    Här har man precis hunnit hämta sig sen förra gången.. *suck*

  3. swemoke skriver:

    Tänk vad 20 år kan göra på minnet, det var en Datsun Cherry årsmodell lite osäkert (tydligen känner även jag av 20 år) men 78-79 tror jag är ganska nära sanningen.

    Den tog död på sig själv utan att någon behövde pilla på slangar eller pluggar och jag minns hur överraskade vi själv blev att den självantändes.
    Så det är nu din plikt att på det bestämdaste dementera dessa elaka rykten 😉

Kommentarer inaktiverade.