Här bakom dessa portarna husera klassiska Alstad Racing Team under många år (84-99)
Så i en bortglömd lada i lilla Alstad utanför Anderslöv skapades revolutionerande nytänkande som t.ex. ”vattulastik” fjädringen, tyvärr visa det sig att denna fjädring nog var lite före sin tid (samma problem som för Lotus aktiva fjädring) vilket tvingade oss att gå tillbaka till lite mer standardbetonad gummifjädring.
Men även gummifjädringen modifierades kraftigt och på Sturup tog vi steget fullt ut och ersatte de bakre gummidonen och stötdämparna med 1” fyrkantsrör.
Ok det blev kanske lite spännande vägegenskaper eller rättar sagt avsaknaden av dem på baksidans raka som på den tiden inte var en raka utan en utdragen 90 graders vänstersväng men annars så funka det fantastiskt bra i det kurviga partiet och den lyfte fint på innerhjulet som revirhungrig hanhund och var i övrigt styv som en påga**** 😉