Kabelmysteriet fortsätter

Autospark var snabba på att svara på min fråga, eller kanske inte svara på själva frågan men de svara åtminstone på mitt mail.

Vad sade då, kabeln är precis som jag själv konstaterat sammanbunden med de övriga bruna kablarna som går från klämma 30 på startsolenoiden till laddningsregulatorn och 30 säkringen.

De säger sig ha gjort ledningsnätet EXAKT efter originalritningen till en Mini Moke MKII och att kabeln borde ha funnits på originalledningen samt att det även  borde finnas en plats på laddningsregulatorn att sätta den. Men det är som sagt skillnad mellan borde finnas och finns och den fattas även på kopplingsschemat så jag tror att originalledningen är rätt 😉

Men då jag varken har kabeln eller den extra anslutningen på laddningsregulatorn så infinner sig frågan finns det två typer av MKII eller har man bara fått en eller två Pint för mycket hos Autospark 😉

Detta lär jag aldrig få veta men det är bara att isolera och gömma undan den.

Men om någon har en vanlig koja modell MKII och skulle vilja kolla hur många ”bruna” kablar som går till laddningsregulatorn så får ni gärna höra av er.

Det här inlägget postades i Mini Relaterat. Bokmärk permalänken.

2 svar på Kabelmysteriet fortsätter

  1. micke skriver:

    Hoppas att det var en hyfsad bild som jag skickade.
    Den var som du kanske förstod tagen på gul Moke -67.
    Den andra Moken hade inte så mycket elsystem så den fick ett gammal hundkojesystem som lappades lite…

  2. swemoke skriver:

    Yes den gav svar på var kabeln skall sitta och att åtminstone ”vissa” bilar har den extra kabeln 😉

    Tackar…

Kommentarer inaktiverade.